V Puchar Off-Road Świat

V Puchar Off-Road Świat

25-03-2023 o 10:00

ZAPISY: SMS na nr: 511201202.

W SMS-ie podajcie: imię i nazwisko kierowcy i pilota oraz Wasze pesele (są potrzebne do ubezpieczenia uczestników) , klasę w której startujecie. Dodatkowo możecie podać auto oraz nazwę teamu. Jeśli chcecie aby na liście nie było Waszego Nazwiska, a np. pseudonim proszę o taką informację.

Organizatorzy: Off-road Świat, Fundacja Off-road ŚWIAT, 4x4 Medic
Wydarzenie ma formę turystycznego zlotu z elementami rywalizacji w celu wyłonienia najlepszych załóg w danej klasie.

Korzystamy z aplikacji K44 - pieczątki będą elektroniczne. Musisz zainstalować na swoim telefonie aplikację ZAWODY K44 i posiadać system NFC, aby móc je zdobywać. Polecamy samsungi !

Telefony zostaną zaplombowane przed startem w wodoodpornych etui (dostaniesz od nas lub możesz mieć swoje), do trwale przymocowanego elementu pojazdu po stronie pilota.

Klasa Extrem , Quad, Wyczyn, - wszystko odbywa się w jednym miejscu. Nie korzystacie z roadbooka, nie jeździcie po drogach. Aby odnaleźć pieczątki dostaniecie papierową mapkę gdzie będzie wszystko oznaczone i jak ktoś chce, link do pobrania mapki elektronicznej na aplikacje GPX Viewer lub podobne.
Klasa Turystyk, Turystyk plus i Off-road będzie miała do pokonania nie łatwą trasę wiodącą m.in. po dawnym torowisku. Do zdobycia 50 pieczątek o różnym stopniu trudności dla każdej z klas. Od łatwych do takich ,,no bez jaj, serio?:Ptak aby każda klasa miała co robić . Cześć pieczątek na bazie
wspólnych dla wszystkich klas. Kilka pieczątek może być na taśmowanych odcinkach. OS czasowy. Osobny puchar za najlepszy czas OS dla auta i quad)
Limit załóg: 80.
Wygrywa załoga która zbierze najwięcej pieczątek. W przypadku tej samej liczby zdobytych pieczątek o zajętym miejscu zdecyduje czas z OS.
Każda pieczątka to 1 punkt.
Jak ktoś utknie wyciągamy dopiero po imprezie. Pomoc organizatora w trakcie imprezy = -5pkt.
Lawety można zostawić na bazie rajdu.

Klasy:
TURYSTYK - auto seryjne, zwykłe opony max 35" (89cm) (nie maxi cross, simex, rolnik, bogger, trepador). Dopuszcza się lift zawieszenia i budy, stalowe zderzaki. Tylko auta seryjne nie poobijane.

TURYSTYK PLUS- auto seryjne, opony max 39". Dopuszcza się lift zawieszenia i budy, stalowe zderzaki. Tylko auta seryjne nie poobijane z jedną windą.

OFF-ROAD - Auta fabryczne, niepocięte, chłodnica w miejscu fabrycznym, dozwolona jedna wyciągarka elektryczna montowana z przodu pojazdu. Dozwolone stalowe zderzaki i klatka bezpieczeństwa, opony w rozmiarze do 37″,niedozwolone opony typu „jodła”, niedozwolone zwolnice.

WYCZYN - auta dowolnie zmodyfikowane, bez wyciągarek

EXTREME - auta dowolnie zmodyfikowane, dowolna ilość wyciągarek (elektryk, mechanik, hydraulik)

QUAD+ ATV + UTV – (dozwolone wyciągarki elektryczne)

DMC 3,5t. , gaśnica, kaski. Max rozmiar opon 39" (warunkowo można dopuścić większe rozmiary). Dzieci w koszulkach odblaskowych.
1.Termin: 25.03.2023
2. Wpisowe 400zł płatne na miejscu.
3. Zapisy przyjmowane są na sms tel. 511201202
4. Baza Startu i Imprezy : Siwiałka, wpiszcie w navi: Off-road ŚWIAT
a traficie centralnie na Bazę imprezy.
5. program imprezy:
Sobota
- godz. 8.00 - otwarcie Bazy, plombowanie kart
- godz. 9.50 - odprawa
- godz. 10.00 - start załóg
- godz. 17:00 zakończenie zdawania Kart Drogowych, ciepły posiłek
- godz. 17.15 ogłoszenie wyników wręczenie pucharów,
- godz. 17.30 zakończenie imprezy
6. Brak dojazdówek dla klas Extreme,quad, Wyczyn. Nie poruszamy się po drogach publicznych.
7. Kierowca pojazdu musi posiadać ważne prawo jazdy odpowiedniej kategorii.
8. Zabrania się SPOŻYWANIA ALKOHOLU PODCZAS IMPREZY oraz innych środków odurzających.
9. Organizator nie dokonuje sprawdzenia powyższych warunków, a kierowca zgłaszając swój udział i podpisując oświadczenie deklaruje, że spełnia wszystkie powyższe warunki uczestnictwa i akceptuje regulamin.
10. Uczestnik odpowiada za stan techniczny swojego samochodu, za jego przygotowanie do imprezy oraz za jego ewentualne naprawy podczas Imprezy.
11. Przejazd będzie się odbywał wzdłuż wyznaczających trasę taśm koloru biało-czerwonego.
12. Miejsca wyłączone z imprezy są oznaczone taśmą koloru biało-czerwonego. Pod groźbą wykluczenia z Imprezy, zabrania się zrywania, omijania taśm zabezpieczających.
13. Poza miejscami wyznaczonymi, kategorycznie zabrania się poruszania po uprawach leśnych i rolnych (obsiane i obsadzone pola, łąki, zaorane pola itp).
14. Po prawej stronie pojazdu zostanie przyplombowany Wasz tel. w pokrowcu Można mieć własny pokrowiec. Nie ma tzw.,, przelotek".
15. Przejazd polegać będzie na próbie pokonania wyznaczonej trasy w regulaminowym czasie i zaliczenia rozmieszczonych Pieczątek oraz Odcinków Specjalnych (OS).
16. Trasa przejazdu (z wyłączeniem pieczątek) jest do przejechania przez każdy fabryczny samochód terenowy z sprawnymi napędami 4x4.
17. Niedopuszczalne jest jakiekolwiek poruszanie się poza trasą, z wyjątkiem publicznych dróg asfaltowych.
18. W przypadku decyzji o rezygnacji z udziału w imprezie podczas jej trwania kierowca jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie Organizatora
19. Na trasie przejazdu imprezy trzeba się liczyć z napotkaniem innych uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych, quadów.
20. Na zdobycie wszystkich pieczątek i zaliczenie tras OS jest wyznaczony określony czas 7 godzin dla każdej załogi.
21. Start i wyjazd samochodów w teren odbywa się w kolejności dowolnej.
22. Zabrania się:
-opasania drzew linami bez użycia pasa. Z karą dyskwalifikacji włącznie.
- Kręcenia bączków na bazie
- poruszania się poza wyznaczonym terenem,
- jeżdżenia po polu
- zrywania taśm, plomb, pieczątek
- wjeżdżania do rzek, jezior, rowów, niszczenia nasypów.
Kara - dyskwalifkacja.
23. W razie naderwania, futerału i obaw jego całkowitego zerwania/uszkodzenia należy natychmiast zgłosić się do organizatora w celu wydania nowego.
Pod uwagę będą brane tylko tel. w futerałach trzymające się na lince.
24. W przypadku zerwania, braku, uszkodzenia pieczątki należy o tym natychmiast poinformować organizatora. Jeśli organizator nie może podjechać należy zrobić zdjęcia z których jednoznacznie wynika że się pieczątkę zdobyło.
25. Celowe zerwanie plomby z wyciągarki bez powiadomienia organizatora, niszczenie pieczątek, oszukiwanie - dyskwalifikacja.
26. Telefon zostaje zaplombowany tylko do nie demontowalnej części pojazdu
27. Zabrania się częstego korzystania z pomocy aut nie biorących udziału w imprezie. Dotyczy to głównie tzw. jazdy z wynikiem ,,na jedno auto".
28. Auta z wyciągarką nie mogą pomagać załogom bez wyciągarki w zdobyciu pieczątki. Wyciągnąć już można. Można też pomagać linami kinetycznymi.
29. Podczas imprezy nie dozwolona jest zmiana pojazdu.
30. WZAJEMNA POMOC MIĘDZY UCZESTNIKAMI JEST DOZWOLONA A NAWET WSKAZANA
31. Uczestnicy otrzymują mapkę z rozmieszczeniem pieczątek i oesów.
32. Uczestnictwo w odprawie jest obowiązkowe przynajmniej przez jednego członka załogi.
33. Na imprezie obowiązuje to co jest ostatecznie powiedziane na odprawie.
34. Każde zerwanie taśmy na OS czasowym, przewrócenie słupka - minus 5s. dotknięcie słupka minus 3s.
35. Zdanie karty po wyznaczonym czasie - każda minuta spóźnienia to minus 1 punkt.
36. Kartę ,,META,, która daje dodatkowe 50pkt. przybija sędzia podczas zdania wyników. Po sprawdzeniu czy plomby nie są naruszone.

Link do wydarzenia organizatora